Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Disktrasor och förvirrade grannar.

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


Hej hej!   


Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!


Det knackade nyss på dörren.

Utanför i regnet står min ena lilla förvirrade granne. Igår ville hon låna kaffe. Idag ville hon låna telefonen.


Jag pratade just i telefonen så hon fick gå hem igen tills jag hade pratat klart. Sen gick jag dit. Överlycklig tog hon emot min mobil och gick in.........! Själv fick jag stå i ösregnet utanför medan hon pratade.

Jag visste att det var ett kris-samtal så jag stod där medan regnet rann över mitt hår och mina kläder......!

Jag tänkte att hade hon haft något förnuft eller empati hade hon sagt: "Kom in medan du väntar"!

Hon sa inget!  

Det gjorde ännu mer att jag ville hjälpa henne. Stackars henne - inga pengar, ingen telefon, inget förnuft.....! "Såna" SKA man hjälpa - tycker JAG!

Kände mig rätt snäll där jag stog i regnet! 


Jag har köpt mig en DISKTRASA!!

Jag som AVSKYR disktrasor!! 

För MIG är det MÖRDARTRASOR som är fulla med äckliga bakterier!

Jag vägrar ta i en annans disktrasa utan att ta på mig skyddshandskar och nu har JAG köpt en EGEN disktrasa. Den är gul - rätt snygg!  

Jag torkar bänkar och bord och känner mig som alla andra som äger en disktrasa! Känns rätt bra faktiskt! 


Just nu fäller hunden så det är som att ha en heltäckningsmatta som består av svart hår!

Jag dammsuger varje dag och för att inte får håriga strumpor så har jag mina tofflor på mig!

En sak har jag lärt mig och det är att hundhår är lika farligt som IS för jag har nämligen halkat omkull när jag fick lite mycket hundhår under tofflorna......! Inte bra! Kanske jag ska ta på mig broddarna inomhus ur säkerhetssynpunkt!  


Kopparträffen gick ju av stapeln i fredags. Var och tittade på kortegen och sen på kvällen åkte vi ner i "rallybilen" för att insupa stämningen nere vid sjön.

Hann som sagt vara där en timme och under den timmen dansade jag runt på bryggan med en geting under tröjan och sen fortsatte en annan sorts dans som kallas "hundtryckaren".

Med hunden över huvudet sprang jag runt och försökte komma undan en hund som ville äta upp MIN hund och ju mer jag hoppade runt ju mer hoppade den andra hunden runt....! (Min egen hund såg ut som att han skulle strypas ungefär där han flög runt framför mitt ansikte)  

Det slutade med att jag trasslade in mig i den andre hundens koppel och jag till slut skrek" MEN TA BORT HUNDEN DÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!"  


Han som satt bredvid mig men inte var ägare till den andre hunden tog tag i den och försökte sen trassla ut MIG ur kopplet som var lindat runt min fot OCH mina döskallar på skorna......! FY FABIAN VAD FÖRNEDRANDE!!!!!! 


Jag blev trött på både getingar, lösa hundar och onyktra människor så jag valde att gå hem igen innan något mer skulle hända! Det finns stunder då även MIN humor tar slut! 


Mitt "lilla" hjärta som har blivit stort var här och mös i helgen! Tack för att du kom mumsan! 


Nu ska jag gå och diska och snygga till i köket OCH jag ska torka bänkarna och diskbänken med min alldeles egna, gula disktrasa! Det ni!! 


Tjingeling OCH glöm inte att sprida glädje omkring Er!        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor! Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt ...

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27


    Solen skiner och så gör jag! Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka...

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


     Så var den här midsommar över! Den blev BRA!    Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att ...

Av krakelspektakel - 22 juni 2011 15:27


    I morse kl 06.00 stog jag i skogen och kastade blodpuddingstärningar åt hunden.( Jag vet egentligen inte varför jag var där SÅ tidigt för jag börjar inte jobba förrän kl 07.30.) Nåja, det är en lek han och jag leker ganska ofta! Att bli ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards