Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Lugnet före stormen......i allt...?

Av krakelspektakel - 7 juni 2011 18:24

I morse kl 10.00 var det 26 grader varmt i skuggan. HETTA!!   Jag (säkert fler) släpade mig fram i kommunens härliga andningsfria kläder. Svetten rann och jag gick vilse på ett ställe där jag ALLTID går vilse - att jag aldrig lär mig! Det är som en labyrint med vägar. När jag väl är i labyrinten så glömmer jag var jag är - väljer vägar som bara går runt eller tar slut och ALLTID när jag tror jag har kommit rätt så står jag på den punkten jag utgick ifrån....HUR HAR DOM LYCKATS BYGGA ETT SÅNT OMRÅDE??? Det är ju nästan SKICKLIGT!!  

Hur lyckas dom som bor där hitta hem??

Nåja - det gör dom ju för många sitter i sina trädgårdar och studerar den där figuren från hemtjänsten som bara går och kommer tillbaka hela tiden. PINSAMT!!     


SMHI har utfärdat en klass 1 varning med kraftig åska här igen.

Vet ni - jag var inte särskilt rädd för åskan och blixten tidigare MEN efter det senaste åskvädret när hela Falun slogs ut, träd strimlades, tapeter brann upp, så gott som dom flesta larm gick sönder - efter det är jag RÄDD!

Flera äldre jag pratade med dagen efter sa att det var det värsta åskvädret dom hade upplevt - det säger inte lite.

Ikväll är det dags igen - bara att hoppas att det inte blir som sist!

Folk laddar telefonerna, passar på att laga mat innan, sticker och handlar innan, laddar sina laptops innan - INNAN helvetet brakar löst.

Det känns som att vänta på bombplanen.....!  


Fick ett mail om kärlek idag - kärlek som inte blir kärlek utan ett fegspel....! Varför tenderar kärlek att bli något som sårar istället?

Kärlek är SVÅRT - det borde vara det lättaste som finns att få till. Den borde bara finnas där liksom MEN så är det inte.

Jag tror det beror på våra egna upplevelser i livet som kan ställa till det. Har man brännt sig så borde man sky elden men man dras till den ändå ända tills den kommer för nära och då springer man.

Ofta är man den som bränt sig eller så är man den som inte förstår varför den andre springer sin väg när man vill komma nära. Antingen eller....! Lite svårt att få till kärlek då!


Jag kan känna mig som en kägla i bowlinghallen - När man har fått klotet i huvudet några gånger orkar man inte ens resa sig till slut! Eller så reser man sig och när man ser klotet komma nära igen så springer man och gömmer sig!  


Nu är det becksvart utanför så nu ska jag kasta mig under filten i soffan, sätta fingrarna i öronen och tokblunda!

Måtte den lilla kråkungen jag såg i skogen idag fått skydd av sin mamma! 


Frid och kärlek till alla varelser.   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


  Hej hej!      Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!   Det knackade nyss på dörren. Utanför i regnet står ...

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor! Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt ...

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27


    Solen skiner och så gör jag! Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka...

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


     Så var den här midsommar över! Den blev BRA!    Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards