Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Ibland går Stålmannen på stan som en vanlig man.....

Av krakelspektakel - 14 juni 2011 14:31

     

  Ja vädret fortsätter att spöka! Man vet aldrig från en stund till en annan vilket väder det ska bli! Från att vara soligt och klarblå himmel så vänder det till att bli fullt oväder....! Svårt att klä sig numera när man ska till jobbet! Gummistövlar eller sandaler...! Jag har packat en väska som jag har med mig till jobbet nu! Det är ungefär som barnen på dagis har det - extra strumpor, extra byxor, gummistövlar och en extra tröja......!

Imorse när jag skulle gå till jobbet såg himlen ut som på bilden - det kunde ju bli vad som helst....!


Blev inringd i morse när jag låg och sov! Försök att säga "Det är Christina" när du sover....!   Det försökte jag! Det blev bara någon sorts harang av bokstäver - haha! Nästa gång ska jag bara svara "Hallå" när det ringer när jag sover, det är mycket lättare!  


När jag hade jobbat klart för dagen och bytt om till mina egna kläder sa en person "Ibland går Stålmannen på stan som en vanlig man". Hihi - det tyckte jag var roligt! Det är ju lite så det är........!! Vi går omkring ute i kommunens kläder hela dagarna och gör "Goda gärningar" åt dom som behöver det. Sen går vi hem i våra egna kläder men är ändå samma "hjältar".


I em blir det kalas! Kära lilla stora barnbarn som fyller 9 år idag! GRATTIS GRATTIS!! 

Mormor älskar dig!!


Tjing!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


  Hej hej!      Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!   Det knackade nyss på dörren. Utanför i regnet står ...

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor! Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt ...

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27


    Solen skiner och så gör jag! Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka...

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


     Så var den här midsommar över! Den blev BRA!    Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards