Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Midsommar, julpsalmer och sega bilar!

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


  

Så var den här midsommar över! Den blev BRA! 


Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att jag tagit kortet på den flöt den omkring som ett utomjordiskt tefat...!  Marängbottnarna blev mjuka av fyllningen men den var GOD!! Åt upp ungefär halva tårtan på egen hand! 


Sen var det dags att gå till jobbet! Det kändes som att jag skulle rulla fram! (Haha). Ojojoj - det är bra med ett jobb där man få promenera så mycket för tårtan hann inte fastna någonstans på kroppen!


Jag gick hem till någon och ville liva upp stämningen lite för vederbörande kände sig ensam på just Midsommarafton. Det är inte lätt att vara ensam om man nu inte VILL vara det! Särskilt på familjehelger!

Jag bjöd på sega bilar som jag hade i fickan och damen tog misstänksamt emot EN och började tugga på den! Såg ut som att hon fick något sorts klister i munnen för hon tuggade med sån kraft och med öppen mun och utbrast "DET HÄR VAR INTE GOTT"!! 


Hon kunde inte förstå hur jag kunde stoppa in 10 stycken samtidigt   i min mun......!

Nåja, det lös inte upp hennes tillvaro alls så vi satte oss i hennes kök och sjöng JULPSALMER! HÖGT OCH TYDLIGT!!     Spelar ingen roll om det är Midsommar i MIN värld och tydligen inte i hennes heller!! Vi sjöng så det började lukta bränt och båda gick vi och tittade i hennes hus om det brann någonstans men det gjorde det inte så det finns ju ingen annan förklaring än att det var vår SÅNG som som fick luften att vibrera....!  


Efter en stund gick jag vidare och där blev jag bjuden på kaffe och Midsommarbakelse! Trevligt jobb jag har!  


Kvällen blev lugn (Jag hoppade in och jobbade halva kvällen eftersom jag inte hade något roligare för mig! Inga blommor under kudden och ingen Prins under täcket så jag la mig helt enkelt och läste min bok jag håller på med! Sen ringde klockan 05.30 i morse och det var dags att gå och dricka kaffe på jobbet igen! 


Nu håller jag på att baka matbröd hemma i mitt lilla kök och till kvällsmat blir det nybakat bröd med SMÖR! Finns det något godare? (Näe)


Imorgon bitti ringer klockan 05.30 igen så det blir en tidig kväll ikväll också! Fram med boken  och ficklampan tills John Blund kommer och slår mig i huvudet!  


Nu ska jag baka vidare och kom ihåg - livet går inte i repris!


Tjingeling!  

 
 
Albertina

Albertina

26 juni 2011 02:14

Hej min kära mamma, Jag sitter och fnissar högt för mig själv, är vi så lika så vi tom bakade samma midsommartårta? Receptet från senaste allas...asg!? Älskar dig! <3

http://anitrebla.bloggplatsen.se

krakelspektakel

30 juni 2011 10:07

Hej min kära unge!
Visst var det den tårtan! Haha - du vet, du och jag mumsan!! :)) Älskar dig massor!! PÖSS!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


  Hej hej!      Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!   Det knackade nyss på dörren. Utanför i regnet står ...

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor! Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt ...

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27


    Solen skiner och så gör jag! Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka...

Av krakelspektakel - 22 juni 2011 15:27


    I morse kl 06.00 stog jag i skogen och kastade blodpuddingstärningar åt hunden.( Jag vet egentligen inte varför jag var där SÅ tidigt för jag börjar inte jobba förrän kl 07.30.) Nåja, det är en lek han och jag leker ganska ofta! Att bli ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards