Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Förvirringen är stor!

Av krakelspektakel - 10 juni 2011 20:41

I morse när jag gick till jobbet trodde jag att det var lördag!

Inte visste jag att det var Pingst heller......NU vet jag att det är FREDAG och PINGST!! Jag älskar Pingsthelgen så det var tur att jag kom på det för en liten stund (såg att en person önskade alla en glad Pingst på Fb) annars hade jag ju missat att njuta av den i år....! Pingsthelgen andas sommar för mig!  


När jag vaknade imorse badade jag under täcket   - kanske dags att ta ur duntäcket nu!? Att jag inte tänkt på det! Har mer tänkt att det är dom där nattliga svettningarna som vi damer får när vi är som bäst.....! Det var nog enklare än så...!  


Sen flöt jobbdagen på, ja, den FLÖT verkligen....! Mätte temperaturen i solen och det var 50.6 grader......Är det normalt???

Satt på min uteplats och hinkade vatten när jag kommit hem men tillslut började det snurra  så jag satte på mig min Lanzarotebonad på huvudet (som gör att jag ser ut som en påskkärring) men skönt var det!

Jag är en riktig soldyrkare - älskar solen mest av allt så jag kan inte låta bli att vara i den heller!    


Idag var det  avslutning på gymnasiet bredvid mig! Vägen var kantad av bilar, snygga raggarbilar och traktorer. Hann se paraden av tjoande avgångselever när jag jobbade. Dom såg så glada och lyckliga ut att nu vara redo för framtiden med jobb och allt så det var nästan så jag kände deras lycka också...nästan! Framtiden ser väl inte så ljus ut med tanke på jobb, miljöförstöringar, terrorister och hemska åskväder MEN man kan ju vara lycklig "bara" för att få LEVA!

Här på jorden får vi åtminstone skratta, äta god mat, umgås med dom vi tycker om osv - det är betydligt tråkigare UNDER jorden......!!  


Jag orkar inte se nyheterna längre. Det är bara olyckor, krig, svält, sjukdomar dom pratar om. Jag har ingen lust att bara höra om allt elände längre!

Jag har slutat bry mig så mycket! Jag lever en dag i taget, spelar ingen roll vad det är för dag heller. Jag ser till att varje dag blir så bra det går sen är jag nöjd OCH jag är så nöjd med hur jag har det! Lugnt och skönt och ett kul jobb!

För mig är det alldeles tillräckligt!


GLAD PINGST PÅ ER!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


  Hej hej!      Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!   Det knackade nyss på dörren. Utanför i regnet står ...

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor! Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt ...

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27


    Solen skiner och så gör jag! Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka...

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


     Så var den här midsommar över! Den blev BRA!    Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards