Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Önskebrunn (?) och död fågel.

Av krakelspektakel - 20 juni 2011 16:34



Så var det dags igen och gå till jobbet efter av mig 2 dagars "tvångsledighet".

Kändes helt ok att gå upp när klockan ringde 05.20!  


När jag skulle gå ut min 30 minuter långa morgonpromenad med hunden så låg det en död stare utanför dörren.....den bara låg där och var VÄLDIGT död......!


Jag fick lite rysningar för det konstiga har varit ett tag att jag blivit inblandad i andra fåglars död också.

När jag var ute och gick på jobbet förut kom det en annan stare och flög rakt in i husväggen 1 meter framför mig! DUNS, sa det bara, sen låg den också och såg ut så där.......!

Tillfälligheter säkert men jag blir ändå lite brydd och obehaglig till mods!


Tog upp den alldeles döda staren utanför min dörr med en bajspåse (!) och gjorde precis som när man tar upp hundbajs. Sen hamnade den i en papperskorg ute.

Ingen värdig "begravning" precis men den fick duga! Hade inte tid till något annat!


Nåja, sen flöt arbetsdagen på!


Medan jag gick regnade det en skvätt och precis på ett brunnslock låg det en krona....! Min första tanke var att det var en "önskebrunn"! Det kändes lite märkligt att den låg just där men jag böjde mig ner och tog upp den och tittade på den. Det var en alldeles vanlig enkrona men för mig blev den lite speciell just för att den låg där den gjorde. Jag har den i fickan!  


Ibland tror jag att jag tittar för mycket på filmer på tv för jag får lite lustiga tankar av små kanske helt naturliga saker som sker men då får det väl vara så för sån är jag bara! Jag tror att det finns en mening med ALLT som sker.


Mitt på dagen och senare på dagen höll jag på att få psykbryt men lyckades behärska mig och inte spränga orsaken i luften. Räknade till 10 några gånger, suckade tungt och sa bara "JAG SKITER I DET", sen satte jag mig lugnt och drack kaffe........!

En ny inställning till min tillvaro har infunnit sig OCH JAG GILLAR DEN!! 

 

Sen får andra tycka vad dom vill om den!  


Tjing Tjong!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


  Hej hej!      Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!   Det knackade nyss på dörren. Utanför i regnet står ...

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor! Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt ...

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27


    Solen skiner och så gör jag! Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka...

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


     Så var den här midsommar över! Den blev BRA!    Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards