Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Blodpudding, piano och hunden som inte kunde flyga.

Av krakelspektakel - 22 juni 2011 15:27



I morse kl 06.00 stog jag i skogen och kastade blodpuddingstärningar åt hunden.( Jag vet egentligen inte varför jag var där SÅ tidigt för jag börjar inte jobba förrän kl 07.30.)

Nåja, det är en lek han och jag leker ganska ofta! Att bli uppryckt av mig så tidigt för att gå ut och rusa runt och leta efter blodpudding - tur man inte vet vad hundar TÄNKER....!!   


Jag köper en stor blodpudding och skär den i små tärningar. Sen torkar jag den i ugnen över natten. (Gissa hur det är att vakna till DEN doften - i HATE blodpudding!)  

 

Vi var i skogen i en hel timme! Det var så mysigt! Fåglarna kvittrade och det var SOL!  


Jag är så väldigt GLAD att jag har min hund!  

För ett år sedan råkade han ut för en olycka. Han ramlade 4 meter rakt ner i en brant stentrappa. Ena barnbarnet var med mig då och efteråt sa han "Mormor - nu vet jag hur det låter när hundar gråter"! 

 

Det kunde tagit slut då!

Det trodde jag och det trodde Securitasvakten som kom springande. Han sa " Han kan inte ha klarat sig!"

Vad som hände sen vill jag inte gå in på för det smärtar mig fortfarande djupt när jag tänker  på det! Det tog flera månader innan min hund var sig själv igen. Jag fick börja om med ALLT från början, att gå i koppel, att inte kissa inne, att förstå vad han hette.

Jag behandlade honom som en hjärnskadad hund för det var troligen precis det han var....!

Det som smärtar mig MEST än idag var att han började hugga efter MIG.......precis som att han inte visste vem JAG var då.......! Allt jag byggt upp och allt jag hade lärt honom försvann på FEM sekunder.  


Det har tagit sin tid att bygga upp den här hunden igen och att skapa detta förtroende som vi har för varandra.

Han fick en andra chans och jag med, därför står jag GÄRNA i skogen kl 06.00 och kastar blodpudding  och njuter av hans energi och lycka!


Idag var jag hemma hos en dam som hade ett piano i vardagsrummet. Jag frågade om jag fick spela lite och det fick jag så gärna göra.    

Jag spelade och hon sjöng för kung och fosterland! Tänk att få betalt för att få känna sån lycka och glädje som jag gjorde då - och damen sken som en sol hon också! Jag hade gärna BETALAT för att få vara med om den stunden....!!


Jag har haft en bra dag idag!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


  Hej hej!      Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!   Det knackade nyss på dörren. Utanför i regnet står ...

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor! Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt ...

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27


    Solen skiner och så gör jag! Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka...

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


     Så var den här midsommar över! Den blev BRA!    Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards