Direktlänk till inlägg 18 juni 2011

Det är inte lika roligt att gå - när man har lärt sig att flyga!

Av krakelspektakel - 18 juni 2011 11:10


JAG ÄR SÅ TRÖTT!!


Vet inte vad som hände i torsdags fm men det var då luften gick ur mig! Eller det kanske var den där allra sista droppen bensin eller batteriladdning som tog slut! Det kändes så! Det känns så fortfarande......!

Orkade inte ens följa med och dricka öl med jobbet - efter jobbet.   Gick raklång hem och la mig och somnade i soffan!

Igår sov jag flera gånger på dagen och i natt sov jag 11 timmar - är inget piggare ialafall.....!  


Det är så himlans kul att jobba!

Har jobbat sexdagarsveckor länge nu och även valt att jobba lediga dagar....! Hm - jag är väldigt duktig på att säga till andra att dom behöver vila men glömmer mig själv!


Jag flyger omkring i tillvaron och har så roligt och trevligt och känner tydligen inte när vingarna inte orkar längre utan störtdyker helt utmattad. Sen ligger jag där och krälar och undrar vad det är för fel......! Jaja - det är inte lika roligt att GÅ när man har lärt sig att FLYGA! Sant som det är sagt! Att flyga är betydligt jobbigare!  

Jaja - nu vilar jag! 

 

Stackars "ängeln" som ringde från jobbet idag och undrade om jag kunde jobba. Jag kände hur jag höll på att kräkas bara av tanken och lät förmodligen så också.....! Jag sa NÄÄÄÄEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 

Bravo mig! Jag KAN ju säga NEJ och har tydligen Fattat att jag SKA det NU! Jag tänker vila HELA helgen för det är min LEDIGA helg! (Har satt mig tillgänglig men backat) Bravo Bravo!!!


Igår när lilleman och jag var på Volvo stog jag på knä för att hjälpa honom med att få ner plånboken i hans ficka. Plötsligt sa han: "Mormor - du har senap mitt på huvudet"! Jaja - tänkte jag, barn säger så mycket och tänkte inte mer på det! Imorse när jag skulle borsta håret fastnade borsten i något klet som var just SENAP!!! Tydligen HADE jag senap mitt på huvudet och har gått omkring med det sen igår....! Ska lyssna bättre när barn säger saker hädan efter...!  


Idag har jag duschat, städat, tänker baka bröd och bara mysa omkring - HEMMA!! Bara göra sånt som jag mår bra av OCH tycker är roligt! Att städa är inte roligt men jag blir så nöjd med mig själv efteråt! DEN känslan är värd MYCKET!


Tänkte även byta lakan i sängen men det kändes som FÖR många duktiga saker så där sa kroppen NEJ! DAMMSÖG i sängen istället......då följer allt med som inte ska vara där iallafall.....hundhår, några kvalster och annat som kanske trivs där.

Jag är ju ALDRIG sjuk så det är säkert inget farligt - jag blir bara Liiiite trött ibland.  

Det kostar att ligga på topp!


Tjing Tjong!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


  Hej hej!      Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!   Det knackade nyss på dörren. Utanför i regnet står ...

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor! Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt ...

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27


    Solen skiner och så gör jag! Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka...

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


     Så var den här midsommar över! Den blev BRA!    Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards