Direktlänk till inlägg 8 juni 2011

Att vara ledig och verkligen vara det!

Av krakelspektakel - 8 juni 2011 19:44

Vilken dröm det är just nu - när jag är ledig så ÄR jag ledig!

Behöver inte ställa klockan på 06.30 varje ledig dag för att KANSKE gå till jobbet. Inser nu det sköna med att gå på schema! Det är ju en stress att alltid stå tillgänglig har jag insett!


Vaknade imorse 08.30 av att grannen ringde på dörren och ville gå ut med min hund! Tack tack sa jag iklädd min röda Hello Kitty-pyjamas och håret åt alla håll.......ja, är man ledig så är man! Nice! 

Det är så skönt att bo själv - ingen annan behöver bry sig hur jag ser ut när jag sover, om jag glömmer titta mig i spegeln  , om jag har gummistövlar när solen skiner osv. DET är FRIHET!!


Gick en promenix till affären mitt på dagen.

Insåg då att även tjejer kan ha svårt att göra 2 saker samtidigt! Det kom en vacker tjej cyklande och pratande i sin mobil samtidigt. Vad som sen hände vet jag inte riktigt men jag hörde ett brak bakom mig och när jag tittade bakåt så såg jag tjejen halvflygande i luften, mobilen likaså och hennes cykel stog typ på framdäcket......! När hon landat på sina fötter (Hur i all världen lyckades hon med det? Hon måste vara elitgymnast eller något) så frågade jag om det gick bra och hon såg mest generad ut över att andra sett det som hände. Sen tog hon cykeln och GICK. Tur det gick så bra iallafall!   


Ikväll var det möte med gänget som ska kämpa på i sommar. Vi fick kaffe och bulle (Var tog maten vägen?) Trevligt var det iallafall och vi lärde oss väl en del nytt men annars var det mest sånt vi hört förut! Kul att få se varandras ansikten iallafall! 


Någon sa idag - "jag går till affären ofta men jag förstår inte vad det är jag handlar där för jag har aldrig någon mat hemma ändå". DET BLEV DAGENS REPLIK!!! 

Nu ska jag gå ut en promenad med Pancho i den vackra sommarkvällen!


Tjingeling!   




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


  Hej hej!      Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!   Det knackade nyss på dörren. Utanför i regnet står ...

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor! Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt ...

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27


    Solen skiner och så gör jag! Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka...

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


     Så var den här midsommar över! Den blev BRA!    Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards