Direktlänk till inlägg 4 juli 2011

Blod, svett och dårar.

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor!

Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt i hemtjänsten!

 

Igår när jag jobbade kröp jag ner i en gästsäng hos en dam som låg i sängen bredvid. Jag var så trött efter att ha jobbat både dag och kväll hela helgen. Där låg jag och läste veckotidningar medan jag väntade på en till personal. Damen i sängen bredvid tittade lite förvånat  på mig men såg nöjd ut över att ha fått sällskap i sovrummet!


Idag var jag på djursjukhuset här i Falun med Blanca som kliar sig! I väntrummet fanns en riktigt dålig hundvalp som var stor som en mindre flodhäst! Den låg i stt husbonds folks knä, ena halvan i mattes och andra halvan i husses! Troligen hade den råkat ut för en olycka för den fick blod i en slang och något annat i en annan slang. Stackars stora liten - den såg mera död ut än levande!

Att dom var i väntrummet berodde på att dom hade blivit skickade från en veterinär i Sandviken.


Medan Blanca och jag satt och tittade på alla hundar i väntrummet fick jag syn på den stora hundvågen som stog vid ena väggen. Såg det som en möjlighet att väga mig eftersom jag inte har någon egen.  

Jag gick dit och ställde mig. 71 kg.........ok......jag har visst gått upp lite i vikt tänkte jag när jag vände mig om för att gå ner igen.

Hade helt glömt bort att det satt en massa folk i samma rum och det enda jag såg när jag vänt mig om var ca 10 par ögon som studerade mig och det jag gjorde........! ( Kände mig som Mr Bean vilken är min favorit bland alla dårar!)

Holy shit och sorry allesammans. Jag ska sätta mig ner igen!  


Där satt vi tills någon ropade "Blanca, var så god"!


Vi gick in och blev inskrivna av en sköterska. Jag berättade hur det var fatt med Blanca, att hon kliar sig och har små sår. "Kliar det på dig också", frågade hon mig.....! Va? Äh, näe eller jo.....! Jag blev så paff över frågan för plötsligt kände jag mig lika "loppig" som mitt marsvin.  

Visst kliar det här och där och plötsligt får jag en massa bett på benen osv men efter att ha sett dom så trodde hon inte att det var loppor!


Jaja, när vi väntade på veterinären som skulle komma in hörde vi ett tjuuuuut från en hund! "Ojojoj, sa jag till Blanca - så där ska inte du behöva låta idag".  


När veterinären kom in hade hon som hon sa sina "vapen" med sig. En skalpell och ett mikroskåp. Hon tittade först i Blancas päls men såg ingen ohyra men dock håravfall och sårskorpor!

Så lyssnade hon på Blancas lilla hjärta och tog sen fram skalpellen. "Nu kommer hon att skrika", sa hon.

"Neeeej", sa jag högt och förfärat! Jag har lovat henne att hon inte ska behöva skrika som hunden vi hörde nyss så vi skiter i det där provet!!!!"  


Som tur var, var den här veterinären också en marsvinsälskare och hon såg tacksamt på mig och sa "Ja, vi skiter i det"! Hon var lika glad över att slippa göra det!  


"Jag tror det är skabb eller någon annan ohyra så jag skriver ut medicin för det! Hjälper det inte får du höra av dig igen, sa hon".


När vi åkte hem igen med bussen var himlen kolsvart. Vädret är så konstigt! Ena stunden fryser jag och nästa stund svettas jag! Fast jag duschar så är jag lika svettig iallafall efteråt!

Skallen har också bankat på hela dagen och jag tror att det är vädret som gör att man mår lite konstigt!  


Fick lite funderingar kring livet i kväll. Jag håller med om att det är orättvist många gånger! Dom som ligger och VILL dö, dör inte. Dom som gärna vill LEVA, dom dör.....! Sen finns det dom som inte ens Gud vill ha också.......!

Tänker på er där uppe och på er som är på väg!  


Nu har lugnet sänkt sig hemma. Pancho och Blanca sover redan och jag tror jag ska göra detsamma!  


Tack för idag - tack för en underbart vanlig dag!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


  Hej hej!      Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!   Det knackade nyss på dörren. Utanför i regnet står ...

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27


    Solen skiner och så gör jag! Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka...

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


     Så var den här midsommar över! Den blev BRA!    Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att ...

Av krakelspektakel - 22 juni 2011 15:27


    I morse kl 06.00 stog jag i skogen och kastade blodpuddingstärningar åt hunden.( Jag vet egentligen inte varför jag var där SÅ tidigt för jag börjar inte jobba förrän kl 07.30.) Nåja, det är en lek han och jag leker ganska ofta! Att bli ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards