Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Flams, trams och ett trött barn!

Av krakelspektakel - 30 juni 2011 10:27



Solen skiner och så gör jag!

Ibland tror jag att det är solen som laddar mig! Jag kan inte leva utan sol och det kan väl egentligen ingen MEN jag är så beroende av solen att jag slutar fungera om den har varit frånvarande mer än en vecka!

Solen är FARLIG men NÖDVÄNDIG!Jag dör GÄRNA av något som jag har NJUTIT massor av!  Tänk vad jag sparar pengar! I flera år har jag åkt utomlands mest för att få komma till solen! Både förra sommaren och den här har den varit HÄR! TACK FÖR DET!!  


Igår var vi på stan och lät pengarna rulla! När vi skulle ta bussen hem igen och med händerna fulla av kassar orkade inte Lilleman stå upp längre utan la sig helt sonika på trottoaren. Stackars barn!! Tror han hade haft en rolig stadsdag ändå med både glass och pannkaka!  


Sådde ett litet frö hos någon jag tyckte behövde det. När man ser att någon mår dåligt av en orsak måste man ju försöka hjälpa till lite. Flamsade omkring i lokalen med "grejjen" på huvudet innan någon annan tog med sig den och fullföljde "ärendet" med bästa försäljningsattityden! Är imponerad och tacksam över det samarbetet!! 


Var på Slussen igår och njöt av den sköna sommarkvällen! Blev både Grekisk sallad, öl och vin. Lagomt när kontrollen över mina handlingar började bli sämre promenerade vi hem i sommarvärmen. Hunden var också med så han fick se något annat än "bara" Hälsinggården! Han är så snäll! Låg under bordet hela kvällen utan att säga ett ljud, bara glad över att få vara med! I love him!  


Idag blir det tvätt, disk och en långpromenad till kompis i Hosjö! Saknar en del som har semester nu! Då får man leta upp dom hemma istället! 


Jag har haft två lediga dagar på raken nu och bara njutit!  Sen blir det jobb fredag, lördag och söndag  och ser faktiskt fram emot det också!

Saker blir vad man gör dom till och jag har valt att glädja mig åt det mesta! Resten skiter jag i! 


Tjingeling!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krakelspektakel - 25 juli 2011 20:27


  Hej hej!      Här öser regnet ner! Inget ovanligt vill jag lova! Lite svårt att planera saker jag vill göra när ena halvan av himlen är kolsvart och andra halvan är klarblå......!   Det knackade nyss på dörren. Utanför i regnet står ...

Av krakelspektakel - 17 juli 2011 18:48

Ja det var den resan det. Resan i Norrland!     Vår första anhalt blev Sundsvall och mitt "lilla" hjärta! Lyckades med att nästan skämma ut henne på jobbet men det bara blev så!   Hon jobbar på MCD - alltså Mac Donalds. Skulle säga "hej då...

Av krakelspektakel - 4 juli 2011 20:34

  Så har det gått ett tag igen sedan jag skrev här. Det har inte hänt så mycket sen sist men ändå massor! Jag har jobbat mycket och där umgås man mycket med både personalen och kunderna. Kunderna - det låter som något annat men jag jobbar faktiskt ...

Av krakelspektakel - 25 juni 2011 18:50


     Så var den här midsommar över! Den blev BRA!    Eftersom det är min jobbhelg så blev den VÄLDIGT skötsam! Inte blev jag full heller mer än av god tårta och bakelse! Tårtan (på bilden) gjorde jag med grannen) och fem minuter efter att ...

Av krakelspektakel - 22 juni 2011 15:27


    I morse kl 06.00 stog jag i skogen och kastade blodpuddingstärningar åt hunden.( Jag vet egentligen inte varför jag var där SÅ tidigt för jag börjar inte jobba förrän kl 07.30.) Nåja, det är en lek han och jag leker ganska ofta! Att bli ...

" title="
Bloggare
" target="_blank">Unicef

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards